Monday, April 28, 2008

KASUT...

Dah lama abang Khayr tak menulis.Sibuk bangat.Bila malam abang Khayr dah penat.Ni abang Khayr nak cerita tentang KASUT. Abang Khayr ada dua pasang kasut sekolah. Selalu pakai gilir-gilir pergi sekolah.Umayr pun ada dua pasang macam abang Khayr.Dhuha pakai kasut croc warna pink.Awfa pula tak ada kasut.Awfa kan baby...


Akhir-akhir ini abang Khayr rasa kaki abang Khayr selalu saja sakit.Kasut abang Khayr tu macam dah makin kecil je... kalau nak lari-lari kat sekolah pun rasa tak selesa.Di sekolah agama pun macam tu.Panjat bukit nak ke sekolah pun lambat-lambat saja.Sebab kaki abang Khayr sakit.
Abang Khayr lupa nak cakap pada umi dan baba tentang kasut abang Khayr yang dah kecik ni. Hari Jumaat baru ni umi tengok jari kaki abang Khayr merah-merah.Jari abang Khayr pun macam bengkak sikit-sikit. Abang Khayr dengar umi cakap pada baba: Esok kita pergi cari kasut baru untuk abang Khayr , Umayr dan Dhuha ye baba... Dalam hati abang Khayr cakap bestnya!!!!Dapat kasut baru.

Sebenarnya umi lupa tu... tahun ni abang Khayr, Umayr dan Dhuha pergi sekolah pakai kasut tahun lepas. Umayr pula pakai kasut abang Khayr masa pra sekolah. Umi dan baba cuma belikan beg dan alatulis saja. Tapi tak beli kasut baru pun...

Hari Sabtu baba sibuk.Tak pergi mana-mana pun. Abang Khayr dah sedih ni... sebab abang Khayr tengok Awfa dah ada kasut... tak aci lah umi ni...
Hari Ahad.Umi suruh abang Khayr, Umayr dan Dhuha mandi awal-awal.Nak pergi beli kasut! Yeahaaa!...............

(bersambung)

1 comment:

Mommy Lily said...

salam ukhwah utk keluarga bahagia ini...

tkasih dtg melawat lily & family...jemput dtg lg ye