Setiap hari benar-benar memenatkan untuk abang khayr... dan kami semua!
Kalau hari Isnin dan Selasa pulang sekolah jam 1.30 kerana ada j-qaf, balik rumah- makan, mandi, salin baju sekolah agama jam 2:00 pulak... 5.45 lepas ambil abang Khayr pergi ambil umi pula... semua ikut... awfa duduk atas bantal kat kerusi depan, umayr, dhuha n abang Khayr kat belakang. Herannya awfa ni bila masuk kereta cool saja... petang tadi lagi seronok, mula-mula ngamuk dalam kereta nak tidur, lepas tu bila umi bawa masuk kedai buku perdana diam terus!
Umayr n dhuha biasanya blk tadika cahayaku jam 12.00, orait le ada kakak pidah layan depa nak macam-macam. Umayr la yang paling suka buat 'projek', panjat sana, lompat sini, korek sana, punggah sini... pening menengoknya! Dhuha n Awfa biasanya tidur lah kalau tengahari...
Baba pun sibuk juga, lepas hantar abang Khayr pergi sekolah agama , sambung lagi pergi sekolah.. kalau hari ni jam 5.00 baru balik.. sibuk dengan persiapan mtq sekolah... mlm nanti nak pergi lagi...
Mlm: semua orang kepenatan... mula-mula umi masuk bilik tidurkan awfa... Entah bila terlelap tengok-tengok semua dah masuk bilik.... kesian anak-anak....





No comments:
Post a Comment