Hari ini umi masak ayam goreng istimewa. Abang Khayr rasa Mokyah, Mokja dan Sumi boleh cuba resepi ni. Abang Khayr tahu korang semua suka makan ayam goreng!Cuti hari tu hari-hari kita makan ayam goreng + kicap kan?Bahan-bahannya: sayap ayam, serbuk lada sulah,serbuk lada hitam,sedikit rempah kari,sedikit garam, 5 ulas bwg putih(tumbuk halus2), sebuku halia (tumbuk jugak) dan sebiji telur ayam.
Cara nak buat: 1.Gaul semua bhn di atas dengan sayap ayam.
2.Pecahkan telur dan gaul2 lagi.
3.Goreng dalam minyak yang panas dan banyak.
4. Tunggu garing atau warna keemasan baru angkat.
SELAMAT MENCUBA!





No comments:
Post a Comment