Thursday, August 7, 2008

Impian Si Khayr

Ramai-ramai depan laptop main game... tengok tu kepala-kepala depa...


Sudah lama benar. Ya sudah lama umi dan baba mendengar abang Khayr mengulang-ngulang hasratnya yang satu itu. Masa umi nak balik Kelate minggu lepas ITU jugalah yang dipesan-pesan oleh abang Khayr. Umi, beli PS2 ye? Umi sendiri tak dapat nak bayangkan PS2 tu macamana rupanya... Ape ke mende PS2 ni ba? Game lah umi... Semua kawan-kawan abang Khayr ada... rumah abang Izar dan Udin pun ada.... BEST! Umayr kan....

Oooo... inilah isunya GAME! Umi heran juga dalam laptop baba ada beratus game download, tak cukup tu google lagi sendiri kat Internet... MINIClip lah ...entah apa lagi... mahu lagi PS2 tu....
Kerana kesungguhan abang Khayr memesan PS2 umi sanggup ajak Tokbah pergi KB MALL... woih! Ingatkan harganya paling mahal sangat pun RM 10 ke...15 ke... $ Ratus ??? Tak lojik, tak lojik...( lebih baik umi shoping baju raya hangpa ada jugak faedahnya!)

Semasa ambil umi kat LCCT KK, soalan pertama abang Khayr : Umi, beli tak PS2? Maaf lah abang Khayr, umi dan tokbah dah cari kat KBMall tak ada...semua mahal-mahal! Huu...huu...huu... abang Khayr menangis kehampaan. Apalah umi ni, janji nak beli ...abang Khayr dah terbayang dah main PS2.... umi tipu Allah potong lidah!

Beberapa hari selepas itu isu PS2 ini jugalah yang diungkit-ungkit oleh abang Khayr. Mana lah nak cari kat Kudat ni Khayr??? Ada umi.... abang Khayr dah tengok... kecil pun tak apa... Kat mana? Kedai Anil tu! Kuang....kuang...kuang.... (gameboy rupanya...)

Baba, hari ni abang Khayr belanja 30 sen saja. Ada lagi 50 sen...OK! Masuk tabung... aik! Abang Khayr 20 sen lagi mana? Alaa... lupalah umi... hmm beli jajan lah tu...
Baiklah abang Khayr.... kalau abang Khayr puasa bagus nanti umi bagi upah 50 sen + baba 50 sen! Rajin menabung sekarang... nak beli PS2!!!

3 comments:

sikinisma said...

salam..

main ps2 ..aduh jagan beli lah kak nti main game saje..yg ada kat komputer tu cukup jer..budak-budak zaman sekarang...

miorjqaf said...

Ammu sokong acik cikin 100%! Jangan beli Kak Bie! Bahaya! Nanti kesnya sama macam main guli baru2 ni. Pagi petang siang malam asyik sibuk dengan benda alah tu aje. Tapi guli ok lagi. Sama kesnya macam Syadi dan Iman yang fanatik dengan channel Astro Ceria. Nasib baik channel tu boleh lock. Dua2nya dah siap homework, baru boleh on Astro Ceria..

p/s:Ammu hari-hari ceria! :)

k a s e h K A M I said...

Ehem.. jeles tul tgk blog ni! Best sangat!! Mabruk lah kat ck. Hmm.. Kami nak bagitahu.. kasehNYA dah lahir.. jom lah kongsi! htpps://kasehnya.blogspot.com