
10/02/2007 : Ustaz E (Pentaksir Negeri) sms ada kursus 17-19/03/2007
: (rasa toksir gi sebab takdok duit nak booking bilik lain kalu bwk awfa)
: ( rasa tak perlu doh tahun ni jadi Ketua Pentaksir Gabungan.... oghe toksir
doh ko kite...)
11/03/2007 : Ustaz E telefon suruh ambil tiket dan cnfrmkan tempat
: ( masih dok mikir lagi.......)
12/03/2007 : Telefon Ustaz E nak tarik diri dari pentaksiran, dan cadang namaUstaz YM
Pentaksir Daerah P.
: Telefon mace mi ghoyat nak gi Banting hari Jumaat, ghoyat ada kursus tapi
baru cancell.Mi suruh gi ble2 bwk awfa ( meme teringin nak gi, nak rasa ghana
udara KL lepas pru12 + nak jumpa mi n abah)
: Telefon balik Ustaz E tak jadi cancell, tanya sekolah surat belum sampai
13/03/2007 : Telefon UPP KK Puan S, uruskan tiket, dpt penerbangan pagi Sabtu.Syukur
: Pergi sekolah surat tak ada lagi
14/03/2007 : Semalaman tak tidur, bersiap nak tinggal rumah ni...
: Satu beg umi, satu beg awfa
: kakak datang awal tolong kemas rumah, besok pagi dah terbayang dapat
jumpa tokmi n tokbah
tgh : bertolak ke kk
3:30 ptg : hujan lebat , tiba di cometra - nak ambil tiket, dah tengok dan pegang tiket tu
nama umi, CONFIRM!
meanwhile at semekar : surat baru sampai, Puan NA kecoh, telefon lpm- cancellkan nama
umi dan gantikan dengan OL(alasan: tahun ni tak ajar bak)
cometra : kakak kat kaunter tu pening tiba-tiba tiket umi kena cancell- telefon Puan S
dia ckp baru je beberapa minit tadi dia tukar???????
Jadi....... TAMAT................. free jer tak tidur semalam, dan turun kk hari ni....... tak rasa nak marah pun cuma heran kenapa lah Puan NA bole buat macam ni....
Wooooooo! Ramai yang bengang dengan tragedi ni, Tq L, AA, GS... kepoh ler pulak...
Sedihnya... telefon Mace cakap tak jadi balik, telefon Ustaz E tercengang2 dia, baru tadi pagi saya pergi check Ustza... smua ok, hmmm ini last minute punya ustaz jam 4 tadi masa saya mau ambil tiket......... mcm mana ni saya tak tau pasal ini .....??????? Saya minta maaf ye ustazah...
(Ustaz E ni cool, senang kerja dengan dia, cuma suara dia perlahan umi tak faham kadang2 dia cakap apa!(Kharrij Madinah ni...))
Mlm : Taman Lok Kawi : Tersedar tengah malam, tak dpt tidur, otak ligat berpusing tayang balik semua kronologi, kepala pun sakit, puas berzikir Ya Aziz, Ya Hayyu, Ya Qayyum, mcm-mcm bayangan KALAU datang, tak pasti ni mimpi ke apa sbb pkl 4 dah kena ready, pkl 5 dah kena jalan... takut terlepas flight laa... awfa tak siap lagi...... dah sakit jiwa ke umi ni? Rasanya esok kena jumpa doktor minta ubat stress, terbayang wajah tok guru menangis dalam munajat... umi pun bermunajat.......
Ya Allah! Keluarkan aku dari semekar ke tempat yang lebih baik, keluarkan kami dari bumi sabah ini agar lebih dekat dengan kedua ibu bapa kami, agar dapat kami menggembirakan mereka...... La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin...
diulang-ulang,tak tahu berapa puluh kali doa inilah yang dibaca ketika dibilik bedah dulu, doa inilah yang menjatuhkan 5 negeri dari kesombongan paklah n KJ gangster!(kj tu nama anak monkey yang jahat!), doa inilah yang meredakan perasaan sehingga akhirnya terlelap dan dapat bangun dengan perasaan lega dan ringan.......(to be continued...)
Pengajaran: Jangan marah Puan NA kerana dia seorang pentadbir yang terlalu berdedikasi cuma kali ini tindakannya kurang beretika... umi dan OL hanya mangsa keadaan, kali ini gabungan rugi kerana menghantar wakil yang tidak ditauliahkan dan tak cukup syarat tempoh mengajar subjek (plg kurang 3 tahun) OL baru setahun dan Umi ni dah 6 tahun berairmata berpeluh mase dengan bak. Apo nok dikato....
: (rasa toksir gi sebab takdok duit nak booking bilik lain kalu bwk awfa)
: ( rasa tak perlu doh tahun ni jadi Ketua Pentaksir Gabungan.... oghe toksir
doh ko kite...)
11/03/2007 : Ustaz E telefon suruh ambil tiket dan cnfrmkan tempat
: ( masih dok mikir lagi.......)
12/03/2007 : Telefon Ustaz E nak tarik diri dari pentaksiran, dan cadang namaUstaz YM
Pentaksir Daerah P.
: Telefon mace mi ghoyat nak gi Banting hari Jumaat, ghoyat ada kursus tapi
baru cancell.Mi suruh gi ble2 bwk awfa ( meme teringin nak gi, nak rasa ghana
udara KL lepas pru12 + nak jumpa mi n abah)
: Telefon balik Ustaz E tak jadi cancell, tanya sekolah surat belum sampai
13/03/2007 : Telefon UPP KK Puan S, uruskan tiket, dpt penerbangan pagi Sabtu.Syukur
: Pergi sekolah surat tak ada lagi
14/03/2007 : Semalaman tak tidur, bersiap nak tinggal rumah ni...
: Satu beg umi, satu beg awfa
: kakak datang awal tolong kemas rumah, besok pagi dah terbayang dapat
jumpa tokmi n tokbah
tgh : bertolak ke kk
3:30 ptg : hujan lebat , tiba di cometra - nak ambil tiket, dah tengok dan pegang tiket tu
nama umi, CONFIRM!
meanwhile at semekar : surat baru sampai, Puan NA kecoh, telefon lpm- cancellkan nama
umi dan gantikan dengan OL(alasan: tahun ni tak ajar bak)
cometra : kakak kat kaunter tu pening tiba-tiba tiket umi kena cancell- telefon Puan S
dia ckp baru je beberapa minit tadi dia tukar???????
Jadi....... TAMAT................. free jer tak tidur semalam, dan turun kk hari ni....... tak rasa nak marah pun cuma heran kenapa lah Puan NA bole buat macam ni....
Wooooooo! Ramai yang bengang dengan tragedi ni, Tq L, AA, GS... kepoh ler pulak...
Sedihnya... telefon Mace cakap tak jadi balik, telefon Ustaz E tercengang2 dia, baru tadi pagi saya pergi check Ustza... smua ok, hmmm ini last minute punya ustaz jam 4 tadi masa saya mau ambil tiket......... mcm mana ni saya tak tau pasal ini .....??????? Saya minta maaf ye ustazah...
(Ustaz E ni cool, senang kerja dengan dia, cuma suara dia perlahan umi tak faham kadang2 dia cakap apa!(Kharrij Madinah ni...))
Mlm : Taman Lok Kawi : Tersedar tengah malam, tak dpt tidur, otak ligat berpusing tayang balik semua kronologi, kepala pun sakit, puas berzikir Ya Aziz, Ya Hayyu, Ya Qayyum, mcm-mcm bayangan KALAU datang, tak pasti ni mimpi ke apa sbb pkl 4 dah kena ready, pkl 5 dah kena jalan... takut terlepas flight laa... awfa tak siap lagi...... dah sakit jiwa ke umi ni? Rasanya esok kena jumpa doktor minta ubat stress, terbayang wajah tok guru menangis dalam munajat... umi pun bermunajat.......
Ya Allah! Keluarkan aku dari semekar ke tempat yang lebih baik, keluarkan kami dari bumi sabah ini agar lebih dekat dengan kedua ibu bapa kami, agar dapat kami menggembirakan mereka...... La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin...
diulang-ulang,tak tahu berapa puluh kali doa inilah yang dibaca ketika dibilik bedah dulu, doa inilah yang menjatuhkan 5 negeri dari kesombongan paklah n KJ gangster!(kj tu nama anak monkey yang jahat!), doa inilah yang meredakan perasaan sehingga akhirnya terlelap dan dapat bangun dengan perasaan lega dan ringan.......(to be continued...)
Pengajaran: Jangan marah Puan NA kerana dia seorang pentadbir yang terlalu berdedikasi cuma kali ini tindakannya kurang beretika... umi dan OL hanya mangsa keadaan, kali ini gabungan rugi kerana menghantar wakil yang tidak ditauliahkan dan tak cukup syarat tempoh mengajar subjek (plg kurang 3 tahun) OL baru setahun dan Umi ni dah 6 tahun berairmata berpeluh mase dengan bak. Apo nok dikato....





No comments:
Post a Comment