Mana abang Khayr ni? Lama dah Baba tunggu depan SRKLok Yuk ni... Dari jauh Baba nampak abang Khayr sengeh-sengeh... Macam ada apa-apa je ni. Masuk je kereta, terus abang Khayr menjerit 'Baba, abang Khayr dapat 100!!' Haaa?? dapat 100?? mana? mana? Baba terkejut amat dan teruja sangat... Serta merta abang Khayr keluarkan kertas Ujian Pertengahan Semester Pertama Bahasa Melayu Kertas 2... Sah! memang abang Khayr hebat!! memang dapat 100%!! Huyyo! Tahniah abang Khayr! Cupp! Kiss spesel Baba tanda bangga! Abang Khayr sedikit malu, matanya melilau keluar kot-kot Bedsy atau Noryatimah atau Musa nampak abang Khayr kena kiss! (kebetulan hari ni menumpangkan Habibi tahun 4) Bibi... tengok Khayr dapat 100%!! Habibi senyum je tengok markah abang Khayr. Abang Khayr sengeh tak habis-habis...Ada lagi Baba... Apa? Perlahan-lahan abang Khayr keluarkan kertas Bahasa Melayu 1... dapat 53%... Tak mau kecewakan abang Khayr, Baba pun puji lagi... Abang Khayr seronok kena puji... Ni ada lagi satu Baba, Bahasa Arab... Sambil memandu, Baba sempat jeling... ha? 35%... Baba senyum lagi... Habibi ketawa sampai nampak gigi... Abang Khayr main hentam ya! Nape abang Khayr tak baca soalan dulu? Abang Khayr tak jawab soalan Baba tapi abang Khayr tanya 'Baba, boleh beli BOLA-BOLA? (mainan di dalam bekas seperti bola yang perlu dimasukkan 50senx2 untuk membelinya)... Itulah abang Khayr, mainan tak habis-habis. Padahal baru semalam beli... Pening Baba... Bagi abang Khayr, abang Khayr dah exam dah... Esok, abang Khayr pasti dapat markah kertas lain... Risau Baba!
...Abang Khayr, oh abang Khayr!





No comments:
Post a Comment