Sunday, March 16, 2008

BABA PUJUK UMI...KONON!


Lebih kurang jam 10 pagi kami dah bertolak dari taman lok kawi. Kesian... abang Khayr, Umayr, Dhuha tak puas lagi main dengan kak Syida, abang Fais, Kak Chah dan Dadek... umi nak ajak baba gi window2 shoping kat chan furniture... alih2 silap jalan lah konon terus jalan staight keluar dari kk.Boring betul!

Apa alasan baba? Nak bawak kitaorang mandi sungai di ulu kukut.Sabor je lah........
Pendek cerita sampai kat Ulu Kukut ( kat sini memang banyak sungai yang cantik2, lokasinya pun antara taman kinabalu yang dah diwartakan) apa lagi ... YEEEEEEHA! MANDI SUNGAI!
semua mandi. Awfa dah geli geleman kesejukan. Seronok! Dah lama tak main air terjun. Sungainya kecik jer... selama hari ni tak pernah terpikir lah pulak nak berenti kat situ...
Teringat...... ayn sarah yang pernah membasuh segala kedukaan umi, kali ini Sungai Telupid pula.... semuanya hanyut dibawa arus sungai telupid yang jernih dan deras!

Next time kena datang lagi ni... berkelah betul2. Sama2 dengan kami tu pun ada satu famili dari Kiulu, Tuaran, masa nak balik ada lagi satu famili datang... hmm tapi awas! Tokleh memancing! Denda (sogit) 1 ekor kerbau! ambik ngko, kat sabah ni boleh mancing kat laut jer... sungai depa jaga...

Bukan baba pujuk umi, dia ler pulak yang lebih2 mandi dengan abang khayr n umayr, Dhuha penakut... di siring-siring saja...

No comments: