Inilah kawan Dhuha... Yang jauh sana tu kawan Awfa.. selalu main depan rumah
PAGI.Bestnyaaaaaaaaa!!! Hari ini abang Khayr ada pengalaman baru! Baba ajar buat jerat burung. Senang je... ambik tali, tudung saji, kayu dan sedikit makanan untuk umpan burung. Mula-mula ikat tali pada kayu lepas tu tongkat saji dengan kayu tu. Tarik tali, menyorok diam-diam tunggu burung datang makan umpan kat bawah tudung saji tu. Kalau ada burung datang tarik tali cepat-cepat!
Alaaa... yang tak bestnya, burung tu lagi cerdik. Dia datang makan lepas tu terus terbang! Geram betul! Twit-twit ni baik dengan awfa saja. Kalau ada Awfa dia tak lari. Baik saja datang makan kat situ...
Macam-macam makanan abang Khayr bagi. Nasi, biskut... kenyang la burung ni nanti....
Umayr, Dhuha dan Carlson pun join sekali... penat la burung ni, satu ekor pun tak dapat jerat. Seronoknya bila Abang Aaron dan Ben pun buat jerat juga kat depan rumah dia... nak lawan saper dapat jerat burung eeeeeeeeehhhhhhh!!!!
PETANG.Satu lagi aktiviti best ni... dari tengahari tadi hujan lebat... nak main hujan umi dah warning awal-awal tak kasi main. Tiba-tiba abang Khayr dapat idea bila tengok air longkang yang banyak tu... 'igat ike' lerr.... apalagi... cari botol, bekas... ramai-ramai masuk longkang! Fuyyooo.... banyaknya anak ikan, anak udang pun ada.... pelik ehhh... macam-macam kami dapat bubuh dalam botol... seronok kan....






No comments:
Post a Comment