Ba...Si Carlson ada di luar...
Abang Khayr, Umayr dan Dhuha cepat-cepat keluar bila kelibat si Carl muncul di geril pintu depan. Ada apa malam-malam ni? Di tangan Carl ada satu plastik hitam...nampak hepi semacam je Carl ni...?
Umi...baba...(Carlson dah terbiasa membahasakan umi & baba) carl ada baju raya!!! Ni na... Terus Carl duduk di sofa dan keluarkan baju raya baru... Abang Khayr, Umayr dan Dhuha turut gembira tengok baju raya Carl! (ketika ini Awfa secara diam-diam mengesot keluar...pantang nampak pintu geril terbuka...)
Wahhh!! cantiknya! Sapa beli ni?? Mummy beli di pasar kain! Baju melayu sepasang siap lengkap dengan songkok warna hijau tua - senada dengan warna baju- ditayang-tayang... Bisa mengalahkan abang Khayr dan Umayr ni...hehehe.
Carl tak sabar-sabar lagi mahu mengenakan baju raya! Maklumlah, sejak berkawan rapat dengan abang Khayr dan Umayr, Carl dah jadi macam ahli Bayt Rahmah!
Selang setengah jam, si Carl datang lagi... Kali ini lengkap memperaga baju baru tadi. Masuk rumah pun dengan 'Assalamualaikum baba, umi... selamat hari raya!'... Selamat hari raya Carlll!... Hensem2...
Tiba-tiba Umayr dengan selambanya bersuara "Carl, jadi muslim sudah kau ini"... Ayyo Umayr ni... hehehe.
Tunggulah raya nanti, masing-masing akan posing perabis dengan baju raya baru...!
Abang Khayr, Umayr dan Dhuha cepat-cepat keluar bila kelibat si Carl muncul di geril pintu depan. Ada apa malam-malam ni? Di tangan Carl ada satu plastik hitam...nampak hepi semacam je Carl ni...?
Umi...baba...(Carlson dah terbiasa membahasakan umi & baba) carl ada baju raya!!! Ni na... Terus Carl duduk di sofa dan keluarkan baju raya baru... Abang Khayr, Umayr dan Dhuha turut gembira tengok baju raya Carl! (ketika ini Awfa secara diam-diam mengesot keluar...pantang nampak pintu geril terbuka...)
Wahhh!! cantiknya! Sapa beli ni?? Mummy beli di pasar kain! Baju melayu sepasang siap lengkap dengan songkok warna hijau tua - senada dengan warna baju- ditayang-tayang... Bisa mengalahkan abang Khayr dan Umayr ni...hehehe.
Carl tak sabar-sabar lagi mahu mengenakan baju raya! Maklumlah, sejak berkawan rapat dengan abang Khayr dan Umayr, Carl dah jadi macam ahli Bayt Rahmah!
Selang setengah jam, si Carl datang lagi... Kali ini lengkap memperaga baju baru tadi. Masuk rumah pun dengan 'Assalamualaikum baba, umi... selamat hari raya!'... Selamat hari raya Carlll!... Hensem2...
Tiba-tiba Umayr dengan selambanya bersuara "Carl, jadi muslim sudah kau ini"... Ayyo Umayr ni... hehehe.
Tunggulah raya nanti, masing-masing akan posing perabis dengan baju raya baru...!






3 comments:
assalamualaikum..boleh saya tanya sedikit memandangkan blogger ini memang arif di kawasan kudat. Saya bakal ditukarkan ke SRK ST. James.Boleh beri sedikit gambaran tentang skolah tersebut?tQ.
wakumsalam cikgu yattt...
Cikgu yattt katne sekarang ni? kudat ke? mana ke?
SRK St James atas bukit... rata2 budak muslim anak2 nelayan dari kg. Landung Ayang...
Bila mula transfer? apapun... selamat bertugas di tempat baru ya!
mungkin lepas saya habis convo..dalam 20 lebih..budak2 dari segi achievement macammana?boleh bagi saya landmark?sebelum ni saya di Pulau tp recently ada maslah kesihatan so kena pegi hospital slalu.
Post a Comment