Saturday, June 27, 2009

Sebuah catatan yang panjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannngg................

CK tak punya kesempatan sebenarnya....
Kalau nak dirangkumkan semua banyak betul pengalaman menarik kami anak beranak sepanjang di SA ni...

Semalam , Jumaat 26/6/2009
Tokbah, tokmi, ayoh he tiba dari Mace... Hari ini Ayoh He akan mendaftarkan diri di kampus usim, sebagai warga kampus! Tahniah Ayoh He... Baba, abang Khayr, Umayr dan Dhuha dah plan CUTI nak ikut pergi Nilai... tinggal umi n awfa? Akhirnya? Kami semua memenuhkan SAAE ke Nilai!!!

Bersempit2 dalam kereta... cam sardin... Umi pun dah bocorkan RAHSIA... kereta dah ada... geran, no pendaftaran smua dah OK! Cuma tak ambil lagi... kereta apa? RAHSIA!!!

Ayoh He menguruskan kolejnya kami semua sebuk juga join aktiviti pemeriksaan kesihatan percuma oleh bakal2 doktor dari USIM. Abang Khayr, Umayr, Dhuha siap buat pemeriksaan gigi lagi! Seronok la dapat berus gigi percuma! Rajin2 gosok gigi ye anak2!

Lepas solat jumaat ronda2 pekan nilai cari barang2 ayoh he... nak masuk asrama lah katakan... semua nak kena beli....

Opps! Lupa nak cerita jumpa ayoh Me Brunei n Che Su hantar Syaimaa' di USIM, petang kami bye2 ayoh He.... balik! Semua dah penat, abang Khayr pun dah mengamuk2 dlm kreta! Apa la abang Khayr tak sabar!

Lagi mengharukan Baba tersilap ambil jalan..... dari Nilai, Masuk Sepang, Sg Pelek.... Klang.... patah balik.... tersilap ambik jalan lagi... jalan jauh.... highway apa ntah ... kesiannya... kena bawa pusing2!

Hari ini 27/6/2009
Sabtu, Sekolah.... masa umi dan baba keluar pagi tadi semua tengah lena tidur lagi.... sepatutnya abang khayr, Umayr, Dhuha sekolah hari ini tapi kesian plak tengok hangpa kepenatan... rehat la hari ni teman tokbah n tokmi kat rumah...

Umi turun pagi sebab kena ambil result abang Khayr n Umayr. Mujur juga datang awal sebab ramai parents yang datang, makin lama makin ramai pulak... umi antara yang awal selesai... Jam 9 dah balik! Result??? Ho ho ho seprais and hebat betul! Nanti la kitaorang display kat sini KEHEBATAN abang Khayr n Umayr!

Baba ambil umi , singgah di Plaza Masalam, bayar bil dan beli kek! Hari ini nak makan kek dengan tokbah! Selamat Hari Tokbah! Minggu lepas buat Hari Baba tak best makan keknya.... kek hari ini insya Allah sedap, tapi kecik la plak!

Sekarang.... Umi di sekolah, tak balik dah, sampai ler 4.30 nanti... tak tau la apa cerita hangpa semua kat rumah...

No comments: