Wednesday, May 13, 2009

Picasso C4 lah!


Hok aloh la... sekejap2 mati... sekejap mati....
Panas!Panas! Aircond tak ssero?
Ho.... pakat pesan ni... belilah kereta baru... teruk dok oh dah kreta ni...
Jange lah balik pakai kreta ni...

Kami dah jual unser... raya nanti balik kampung pakai Exora...
Ni ni ambik no kawan E ni... dia boleh tolong...

Wei... exora lah! OK ? Wat ggapo mung... tak rak... body besar cc kecik!
Tok sah lah proton...
Mpv perodua lah! Tok sah la... kecik!
Pulak...
Grand Livina lah!

Kalaulah beli kereta cam pegi giant isi je apa nak dalam troli... kan bagus...
Hari2 pegi sekolah tunggu teksi berpanas berhujan... lagi tensen bila treler pjg bawak macam2 jenis kereta ulang alik depan mata... vios lah, avanza lah, apa apa je lah....
Takde ke yang nak sedekah sebijik kat aku ni?

Apalah dosa saa e...
Dulu kita naik motor 4 orang...
Bila Dhuha lahir baru ada saa e...
Dah cukup umur ni di marah, marah, di kata, kata... ketika berupaya berjasa berkorban apa saja semua sudah lupa agaknya....

Sabar lah umi...
Bukan tarbiah kita tukar-tukar kereta ikut suka...
semua zuhud saja.... jawatan hebat2, duit berkepuk2, pakai kereta biasa2 saja...
Ada yang pakai kereta warisan sampai berasap2... kawan baba tu... pensyarah....

Ya....
Ya...
Ya...

Akhirnya umi bersetuju... bukan viva, bukan exora, bukan grand livina tapi....
Picasso C4 lah! Naaahhh....

Nak tengok? Klik sini


2 comments:

halym said...

perghhh...cayalah
setuju 200% ...

KHAYR said...

impian mengangkasa meski hanya satu utopia tetapi minda harus cemerlang!