Monday, April 1, 2013

CUTI2 KUDA 0313- Hotel Flamingo

22/3/2013- Hari ini umi dan baba dah dapat pelepasan sebab ada kursus. Tunggu abang Khayr dari pagi2 lagi akhirnya dapat call abang khayr terlepas flight ke subang. Adus! Tokbah cari tiket bas untuk abang Khayr, alhamdulillah dapat bas mutiara jam 9 pagi. sepanjang hari tu umi n baba bersiap2 segala barang keperluan untuk ke hotel. Ambil je abag Khayr kat stesen bas sek 17, kami semua akan terus ke hotel Flamingo, Ampang. Sejam sekali call abang Khayr tanya kat mana.... jam 6 abang khayr baru lepas bentong... adoi... umi n baba kena check masuk pukul 6. Harap Puan Lyn faham..... Pukul 7 kami turun dari rumah. Bye-bye Gedik... 3 hari nak kena tinggal ni.... umi tinggal makanan banyak2 dalam bekas gedik....

Dah maghrib. bas abang Khayr tak muncul2 lagi. abang Khayr cakap jalan jem. Jam 8.30 pun tak sampai2 lagi.... mujur dah solat maghrib dah... kaki dah lenguh berdiri, bas mutiara tak muncul2. akhirnya jam 9 lebih baru bas abang Khayr sampai.... Ya allah.... dah serik nak naik bas kalau macam ni....

Abang Khayr dah hensem dah! Kami terus ke Ampang. Jam 10 baru sampai hotel. Terus check in bilik. Semua dok dalam bilik tau.ada 30 minit lagi untuk sesi akhir, buat muka tak malu, terus masuk dewan seminar. maafkan kami pn Lyn. Di atas pentas ada forum. antara panelnya DR Shamsiah Md Noor- Tangisan bulan madu!

23/3 - dok dalam bilik hotel jer...tengok cd The Life of Pi, Home Alone 2 n Aishiteru. Baba n umi kursus. Time breakfast n lunch jer kami turun. ada ketikanya makan kat restoren biryani kat luar , jalan kaki je.... ptg baba bawak pegi main boling kat Ampang superbowl kat hotel ni jugak.... habis-habisan la baba, abang khayr n umayr main boling....

malam keluar shoping2 kat ampang mall, ui nak makan syawarma... beli jajan2 untuk bekal seharian dok hotel esok......

24/3- hari ni tgh program baba n umi tamat. tengahari dah bertolak balik. Kami lalu jer depan Zoo Negara... tak singgah punnn.... dah petang baru sampai shah alam, makan nasi kat restoren cina muslim kat seksyen 9. Fuh! sedap betul ketam goreng telur masin!

Sampai rumah...bukak jer pintu kami dengar suara gedik mengiau2...macam nangis...tak tahu lah...lapar kot.... kesian gedik kena tinggal lama.....

No comments: