Monday, April 1, 2013

CUTI-CUTI KUDA 0313-DARI KLCC KE AIRPORT SUBANG

25/03: hari ni trip ke KLCC. baba parking kereta kat stesen komuter seksyen 19, stesen shah alam. Awfa la yang paling teruja. dah lama sangat tak naik komuter kan? Tak bestnya orang ramai, kena berdiri sampai la ke stesen KL sentral. tukar naik LRT Putra ke KLCC pulak. Bertambah seronok lagi.... best kan? Sampai KLCC terus jer ke KINOKUNIYA... sebenarnya  baba n umi nak study picture books untuk projek buku cerdik! abang Khayr dah mula boring.... asyik2 tanya bila nak habis.... ha!dah buat dah peranagai sekolah rendah dia...sempat beli 2 bijik buku.... cukup la sebagai inspirasi.... pegi makan kat food court. Sekarang semua dah kenyang! Jom balik! Frust betul abang khayr n umayr... target nak beli mainan tak dapat... baba nak cepat sbl bertembung dengan orang balik ofis.On the way balik...LRT lengang, komuter pun lengang...boleh duduk dari awal sampai sampai shah alam. Sempat melelapkan mata...

Sampai rumah: sambung projek  lukis2. Malam: Bawa abang Khayr makan kat Tirai ratus.

26/03/2013: Pagi sampai petang : Projek lukis tulis
Malam shoping2. Pegi SACC nak baiki spek, tapi mahal sangat. Lepas tu pergi carrefour yang dah bertukar jadi Big Aeon. Buat spek umi kat cni, lepas tu beli brg2 dapur. Abang Khayr ajak pergi Uptown- depan Big tu jer pun... jalan kaki sikit. First time bagi umi. Tak sangka best rupanya uptown ni.... macam2 ada... sugar glider, burung, ikan, cicak kobeng gergasi, ular...eeeeee!!! Pakaian mcm2, food court yang besar!Kelate lagi!

27/03/2013: Pagi -lukis tulis lagi. Tgh- Pegi pasar seksyen 6 beli lauk. Untuk tengahari beli siap2 kat Aida tomyam. Brunch.Kemas2 rumah. Malam ni birthday! Umi tempah dua bijik kek dari dapur kakzu semanis gula! Kek RV n Kek Caramel. Baba malam ada kelas tusyen sampai jam 10. Umi masak spageti tuna spesel.Ayoh sih, mok syidah n ulfah sampai. lepas tu mak teh, pak teh, abang ariq, shebee, sha, mak su tan n kawannya datang.... meriah! makan ramai2.

28/03/2013: lukis tulis, lukis tulis......Umi masak udang mushroom yang lazat! hantar manuskrip pada pn izzah...... malam jalan2 cari sate kat laman seri... sate sedap tapi frust! tutup pulak. Akhirnya ke Burger King! Sejukkkkkkkkkkkkkk.

29/03/2013: Masak nasi goreng udang banjir.Abang Khayr suka. Tengahari baba bawa balik roti canai. Sambung tulis lukis. Umi masak sambal bilis ekspres!Malam ni nak cari barang abang Khayr... pergi jusco Bukit Raja. Rupanya senyap2 depa dah plan nak tengok Bola Kampung the movie! Akhirnya abang Khayr berjaya mendapatkan kasut futsal impiannya! Best juga Bola Kampung The movie.... satu bilik tu budak2 jer.... mak2 n bapak2 pun menumpang tengok kartun....

30/3/2013: Abang Khayr dah bersedih...esok dah nak balik. Hari cuaca cantik. Umi ajak baba pergi piknik kat air terjun! Umi goreng nuget, panaskan sambal bilis, nasi semalam, buah limau,epal, masukkan dalam bakul! Siap! Perjalanan ke air terjun sungai gabai , pemandangan kampung yang cantik dan jutaan idea untuk buku2 akan daang. Singgah beli nasi n lauk tapau di dusun muda.

Air Terjun sungai gabai, rupanya melalui perkampungan orang asal, sempat nampak orang asal lagi..... sebab first time datang tak tahu keadaan tempat tu macamana... cantik air terjunnya tapi kurang spot untuk duduk2 n berkelah.... umayr tak suka... baba ajak pergi tempat lain.... Dhuha dah bad mood.....

Rezeki. Pakcik  JKKK yg uruskan chalet Lambaiana ofer tempat mandi2 privacy dalam kebunnya. tak jauh... depan sket jer.... Terima kasih pakcik. Wahhhhhh! Dalam kebun ada jeram kecil! Habis habisan la mandi! Bayangkan kita ada rumah kat sini...................................

Dah pukul 3 hujan rintik2, baba ajak berkemas2 balik.... tak puas mandi lagi ni...............otw balik singgah beli bahulu  n makan2 kuih di bahulu klassiq, Kg Jawa.Macam2 ada.......

Shah Alam hujan lebat. berkejar cari klinik Abang Khayr. Akhirnya ke klinik Anis seksyen 2. Print tiket terus. Singgah masalam. solat asar kat sana. Baba balik. Rupanya sampai ke malam sebab tunggu oter seluar abang Khayr. The last dinner Dajaj Mashwi! Terpegun abang Khayr dapat makan dajaj mashwi dari restoren Zam zam. Semua di kerah tidur awal. Esok awal2 pagi dah nak hantar abang khayr.

Malam umi tak tido.

31/03:Berkemas barang abang Khayr......  4.30 umi kejutkan baba n semua orang.... 5.30 dah terpacak kat airpot.Fireflyz jam 8.45. Brekfast kat mek di, then solat subuh... jalan2 round airpot, duduk2, tido2 ayam....
Sampai masa abang Khayr nak masuk cepat2 sebab abang khayr dah sedih......mata dah berair .....

Bye2 abang Khayr...... Allahaismarladik.... gule gule....... tak lama cuti bulan 5 pulak........
hu hu hu..................


No comments: