Saturday, May 5, 2012

SRI MAHLIGAI:UNVEIL

 Sedapnyer makan-makan kat mahligai...paling spesel Maqlubah kambing!

3 bulan CK sepi tanpa cerita. Media baru spt facebook benar2 mencuri masa dan ruang untuk mengadap CK  Bulan ini byk yang berlaku di CK.Cuti sekolah Mac hari tu kami dah mula pindah masuk separa rasmi ke Mahligai. Masa tu ada tokmi pc. Dapur pun tak siap pasang lagi. Tapi yang bestnya siap berkumpul semua adaik beradik baba kt Shah Alam ni, termasuk lah abang Lan n wanis pun datang, rasmi rumah baru Pak Tam. Meriahlah jugak. Tokmi sempat masak kari kambing n buat kerabu perut. Pas tu ipar2 datang bawa potluck. Mama nai siap goreng mihun 6 bungkus!Banyak! Mak Teh dengan Mi jawanya.... meriahlah... Malam nya buat solat hajat anak beranak. Tokmi nanpak puas hati dapat berkumpul anak-anak.Terharu jugak.

Itulah hujung minggu yang amat letih. Tapi tak tamat lagi. Siri kunjungan disambung pulak dengan rombongan Ayoh mi, nopal n mok teh dari Miri. Tokbah pun datang.Ayoh He pun ada. Budak2 ni apa lagi banyak la projek mengada2 depa ni.Masa umi pergi skolah siap bawa ayoh mi pergi cash converter lagi!Umi sempat bawa tokbah, Nopal n abahnya jalan2 kaki pegi skul awfa! Best kan?

Alhamdulillah.... Mahligai kami tak sunyi dari kunjungan. Last week umi buat maqlubah ayam untuk kawan2 kat sekolah.Berpeluh2.Dah lama tak buat..n lupa dah nak bajet macamana. Hasilnya agak kureng la.... tak puas hati rasanya.....Jumaat paginya Tokbah, Su mi n ayoh we sampai dari mace.... meriah lagi lah nampaknya hujung minggu ni.. Malam tu pulak Mokyah, mokja, ayoh He n Thaqif datang. Depa nak pergi BERSIH 3.0 esok ni....

                Sri Mahligai 1.0

2 comments:

sikinisma said...

amboi...comel umah...kat mana ni

KHAYR said...

kin...rumah kecil tangga 'seribu' kin... jemputler mai cuti2 ni.... Sek 9 Shah Alam...