Sedapnyer makan-makan kat mahligai...paling spesel Maqlubah kambing!
3 bulan CK sepi tanpa cerita. Media baru spt facebook benar2 mencuri masa dan ruang untuk mengadap CK Bulan ini byk yang berlaku di CK.Cuti sekolah Mac hari tu kami dah mula pindah masuk separa rasmi ke Mahligai. Masa tu ada tokmi pc. Dapur pun tak siap pasang lagi. Tapi yang bestnya siap berkumpul semua adaik beradik baba kt Shah Alam ni, termasuk lah abang Lan n wanis pun datang, rasmi rumah baru Pak Tam. Meriahlah jugak. Tokmi sempat masak kari kambing n buat kerabu perut. Pas tu ipar2 datang bawa potluck. Mama nai siap goreng mihun 6 bungkus!Banyak! Mak Teh dengan Mi jawanya.... meriahlah... Malam nya buat solat hajat anak beranak. Tokmi nanpak puas hati dapat berkumpul anak-anak.Terharu jugak.
Itulah hujung minggu yang amat letih. Tapi tak tamat lagi. Siri kunjungan disambung pulak dengan rombongan Ayoh mi, nopal n mok teh dari Miri. Tokbah pun datang.Ayoh He pun ada. Budak2 ni apa lagi banyak la projek mengada2 depa ni.Masa umi pergi skolah siap bawa ayoh mi pergi cash converter lagi!Umi sempat bawa tokbah, Nopal n abahnya jalan2 kaki pegi skul awfa! Best kan?
Sri Mahligai 1.0







2 comments:
amboi...comel umah...kat mana ni
kin...rumah kecil tangga 'seribu' kin... jemputler mai cuti2 ni.... Sek 9 Shah Alam...
Post a Comment